Rejestry, ewidencje, archiwa
Rejestry, ewidencje, archiwa i zasady ich udostępniania
Rejestry i ewidencje prowadzone w ramach działalności statutowej przedszkola
Dzienniki zajęć przedszkolnych
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646, z późn. zm.).
Rejestry i ewidencje związane z kontrolą realizacji obowiązku rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci 6 – letnich
Podstawa prawna: ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646, z późn. zm.).
Rejestr wypadków dzieci
Podstawa prawna: § 50 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1604).
Rejestr pracowników wraz z ewidencją akt osobowych
Podstawa prawna: art. 2981 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2023 r. poz. 1465). Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (Dz. U. z 2018 r. poz. 2369, z późn. zm.).
Rejestr aktów i zaświadczeń dotyczących awansu zawodowego nauczycieli
Postawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 września 2022 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2022 r. poz. 1914).
Inne rejestry
- Rejestr zarządzeń dyrektora.
- Rejestr decyzji dyrektora.
- Rejestr wydanych zaświadczeń.
- Rejestr wydanych upoważnień i pełnomocnictw.
- Rejestr uprawnień dostępu do danych osobowych.
- Księga korespondencji.
- Księgi inwentarzowe.
- Ewidencja pieczęci.
Baza danych systemu informacji oświatowej
Podstawa prawna: ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2597, z późn. zm.). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych gromadzonych w bazach danych oświatowych, zakresu danych identyfikujących podmioty prowadzące bazy danych oświatowych, terminów przekazywania danych między bazami danych oświatowych oraz wzorów wydruków zestawień zbiorczych (Dz. U. z 2012 r. poz. 957, z późn. zm.).
Uonet+, Obecność Vulcan, Opłaty Vulcan – elektroniczna baza danych dzieci do rozliczania opłat za świadczenia przedszkola
Podstawa prawna: art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646, z późn. zm.).
Uchwała Nr V/163/19 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 6 lutego 2019 r. w sprawie ustalenia czasu bezpłatnego nauczania, wychowania i opieki, określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat oraz określenia warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Miasto Łódź, zmieniona Uchwałą Nr LXVIII/2018/22 Rady Miejskiej w łodzi z dnia 16 listopada 2022 r.
Protokoły zebrań rady pedagogicznej
Postawa prawna: art. 73 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900).
Składnica akt
Podstawa prawna: art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2020 r. poz. 164).
Dokumenty archiwalne zawierające akta wynikające ze stosunku pracy oraz działalności pedagogicznej placówki są zlokalizowane w pomieszczeniach Przedszkola Miejskiego nr 139 w Łodzi.
Dokumenty archiwalne wynikające z działalności finansowo-księgowej od roku 2017 są zlokalizowane w Centrum Usług Wspólnych Oświaty w Łodzi, ul. Kaliska 25/27.
Akta zlikwidowanego Państwowego Przedszkola nr 136 – w szczególności akta osobowe pracowników oraz listy płac z lat 1978 – 1988 znajdują się w Archiwum przy Centrum Usług Wspólnych Oświaty w Łodzi, ul. Wileńska 53/55, 94-016 Łódź, tel. 42 631 08 09. e-mail: archiwum@cuwo.lodz.pl
Długość przechowywania akt zgodna jest z obowiązującymi kategoriami archiwalnymi.
Sposób udostępniania informacji
Informacje zawarte w rejestrach, ewidencjach i składnicach akt udostępniane są w trybie ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902).
Informacje zawierające chronione dane osobowe udostępnia się po uprzednim ich zanonimizowaniu.
Rejestrów i ewidencji zawierających dane osobowe przetwarzane przez przedszkole, a gromadzone na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody osób, których dotyczą nie udostępnia się osobom postronnym.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 08-08-2023 - Edycja treści
- 07-04-2017 - Edycja treści
- 22-02-2016 - Edycja treści
- 11-05-2015 - Uwzględnienie wytycznych WCAG 2.0
- 24-10-2012 - Edycja treści
- 30-03-2012 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 630